Meditatie gebed

gebedstipsVoor meditatief gebed heb je tijd nodig. Je gedachten en je geest moeten tot rust komen van alle indrukken die je bezig houden. Ga naar een plek waar je niet gestoord kunt worden. Zet de telefoon uit en neem minimaal een half uur de tijd. Schrijf dingen op papier die je nog moet doen zodat je het kunt loslaten.
Meditatief gebed heeft als eerste doel het leren luisteren. Laat dus al je vragen los en stel je open. Je geest zomaar open stellen voor alles en iedereen kan gevaarlijk zijn omdat dan ook alles en iedereen vanuit de geestelijke wereld kan binnenkomen. Het is dus van belang je uitsluitend open te stellen voor de goddelijke Liefde. Deze goddelijke Liefde is volmaakt aanwezig in de persoon Jezus. Hij heeft door Zijn leven op aarde als geen ander bewezen de volheid van Gods Liefde te bezitten.

Kolossensen 2:9 want in Hem woont al de volheid der godheid lichamelijk;
Hieronder volgen wat richtlijnen die je kunnen helpen in meditatief gebed de Liefde van God te ervaren.



- Richt je aandacht op Jezus. Zie Hem als een persoon die naar je toekomt om je te omhelzen met de onvoorwaardelijke goddelijke Liefde zonder veroordeling.
Voel Zijn Liefde en waardering voor wie je bent en niet voor wat je doet. Neem hier zolang mogelijk de tijd voor en laat Zijn Liefde zolang en zo diep mogelijk doordringen als je op dat moment aankunt.

- Nodig Jezus uit in je innerlijk huis en vraag Hem blijvend in je te komen wonen en je hele leven, je geest, ziel en lichaam te vervullen met Zijn goddelijke Liefde. Dit betekend dat je je gedachten, je emoties en diepe motieven laat reinigen door de Liefde van Jezus. Je gaat Jezus toelaten op al de niveaus van je leven om deze te reinigen met Zijn Liefde Deze overgave transformeert je hele leven maar betekend ook veel loslaten. Maar naarmate je de Liefde van Jezus gaat ervaren zul je niks liever meer willen dan je leven over geven aan Hem die zoveel voor je over heeft gehad.

- Neem tijd voor dank en aanbidding. Aanbidding is de Liefde die jij aan God geeft en brengt je in diep contact met God. Aanbidding is God zien in Zijn volle glorie en heerlijkheid en verbind je met alle engelen en heiligen die God ook aanbidden, In aanbidding doet het er niet meer toe wie jij bent maar gaat het om God. Je gaat helemaal op in Hem en verlangt alleen nog maar om Hem te behagen.

 

 Hieronder een video over hoe moet je bidden naar aanleiding van het Onze Vader gebed wat Jezus ons leerde.

 

Video cursus leren bidden

cursus leren biddenIn deze video cursus help ik je om een gepassioneerd en krachtig gebedsleven te ontwikkelen op zo’n manier dat gebed een vreugdevolle ervaring is waar je steeds weer naar terug verlangt. Het gebed waarin je God ervaart werkt verslavend. Je verlangt naar het diepe contact met God en mist het wanneer je een periode niet hebt gebeden. Naast het 4 uur onderwijs ontvang je diverse extra om je gebedsleven te verdiepen en Gods liefde dieper te ervaren.

ga naar cursus