23 april 2024

Leven zonder angst en zorgen

Fil 4: 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God.
7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.

Leven zonder angst en zorgen betekent leven vanuit diep vertrouwen dat God alles in Zijn hand heeft en dat uiteindelijk alles goed gaat komen.
In dit Bijbelvers staat dat we al onze zorgen en angsten bij Hem mogen brengen in gebed met dankzegging. Dat laatste is heel belangrijk omdat danken ons vertrouwen laat zien.
Juist door dat danken open ons hart zich voor Gods bovennatuurlijke vrede. Er staat niet dat God altijd per direct de situatie verandert en ons gebed verhoort maar dat Hij komt met vrede in ons hart zodat we de situatie anders bekijken en we in vertrouwen verder kunnen. Hij komt bij ons in onze lastige situatie waardoor we het kunnen dragen en er iets moois uit geboren kan worden. Vertrouwen opent ook de weg voor wonderen in ons leven.
Het helpt ons weer op God te zien in plaats van op omstandigheden.
Er zal altijd reden zijn voor angst en zorgen in ons leven maar als we bij God schuilen en ons vertrouwen op Hem stellen zullen angst en zorgen geen plek vinden in ons hart om zich te nestelen maar zal Gods vrede ons hart regeren.

Gebed

Heer Jezus,

Ik dank U dat U alles in Uw hand heeft en alle macht heeft in hemel en op aarde.
In Uw handen leg ik mijn angsten en zorgen en kies voor vertrouwen dat U alles WEL zal maken volgens Uw goddelijk plan.
Gebruik mij als kanaal van Uw liefde en vrede en help mij te blijven in vertrouwen.
Laat angst en zorgen niet mijn hart vervullen maar vul mijn hart met Uw goddelijke vrede.
Ik kies voor vrede en vertrouwen zelfs al schreeuwt alles om en in mij om bang te zijn en zorgen te maken. Ik luister naar Uw stem van Vrede en Vertrouwen en kies voor Uw goddelijke Weg.
Dank U dat U mijn liefdevolle Vader bent in wie ik veilig mag rusten in de stormen van het leven.

Amen


vorige

♥ Doneer online ♥
Robert van Mierlo
© Leven in God ministry is afhankelijk van giften. Je donatie wordt erg op prijs gesteld
.

button doneer nu