Week boodschap

Lezing Heilige Geest
Heilige Persoonlijkheid

Helende reis met Jezus online

Werkelijk, het had echte impact en ik voelde het echt, de tranen kwamen en ik had dit niet verwacht, maar het voelt zo goed,

Gratis e-book Kerk zonder muren

cover kerk zonder muren 75Download hier gratis mijn nieuwste e-book. Kerk zonder muren.
Nieuwe kijk op geloof en samenleving. God op aarde.

Bezoekers online

We hebben 27 gasten en geen leden online

De vraag waarom God JOU heeft geschapen is de belangrijkste vraag die er bestaat.
Het antwoord wat jij daarop geeft bepaalt de richting van je leven. Het ligt ten grondslag van alle keuzes die je maakt in je leven en bepaalt het doel van je bestaan.
Het is dus een zeer belangrijke vraag.
De vraag bestaat uit twee delen.
De eerste vraag waar we een antwoord op moeten zoeken is de vraag waarom God de mensheid als geheel heeft geschapen.
De tweede vraag is waarom God heel specifiek JOU heeft geschapen. Had God niet genoeg aan al die andere mensen?
Ik heb bovenstaande vraag gesteld aan mijn nieuwsbrieflezers en dit bracht een stormvloed aan reacties op gang. Ik heb nog nooit zoveel reacties gehad op mijn nieuwsbrief als op deze vraag. Het houdt ons blijkbaar allemaal erg bezig.
De reacties die ik binnen heb gekregen zijn ontroerend. Ze zijn heel eerlijk, vol vragen, twijfel, maar soms ook ontroerend mooi vanuit het hart geschreven vanuit een openbaring van Gods Liefde.
Ik heb nadrukkelijk gevraagd om geen theologisch antwoord te geven maar een antwoord vanuit het hart. De meeste hebben dit begrepen waardoor ik hartverwarmende antwoorden heb gekregen.
Download gratis het boekje in pdf hier onder of klik verder om het artikel online te lezen.

In de hemel is alles mooi en zuiver. Er is geen ruimte meer voor duisternis in welke vorm dan ook.
Maar kan er ook seks zijn? Seksualiteit is één van de mooiste geschenken die God aan de mensheid heeft gegeven. Maar de duisternis heeft dit mooi geschenk zo kapot gemaakt dat velen van ons een negatieve associatie krijgen bij het woord seks. Seks en de hemel horen voor ons gevoel dan ook niet bij elkaar. Maar klopt dat wel vanuit Gods ontwerp van de seksualiteit?
Om de vraag te kunnen beantwoorden of er seks en seksualiteit in de hemel is moeten we dus eerst beschrijven wat we met seksualiteit bedoelen. Hoe heeft God seksualiteit bedoeld?
Toen God de mens schiep, schiep God de mens naar Zijn beeld en gelijkenis. God schiep een liefdesrelatie. God schiep het huwelijk waarin de seksualiteit een belangrijke plaats innam. God genoot van Adam en Eva en zag hoe ze elkaar liefhadden en seks met elkaar hadden.

Veel mensen hebben een diepe band met een huisdier. Soms gaat die band nog dieper dan met mensen. Dieren blijven liefde geven ook al heb je het nog zo moeilijk.
Omdat de band met je huisdier zo diep en intens kan zijn kun je door een diep rauw proces heen gaan als je huisdier komt te overlijden. Er is een zielsband ontstaan die mooi en zuiver is.
Die liefde blijft bestaan. De Bijbel beschrijft dat liefde eeuwig is. Dus is het logisch dat God die liefde serieus neemt en als een liefdevolle Vader daarvoor zorg draagt.

trouwTrouw, betrouwbaarheid en liefde zijn belangrijke bouwstenen voor iedere relatie.

dolfijnenGod heeft dieren geschapen om mensen tot zegen te zijn

oordeel niet1Jezus is gekomen om de genade te brengen, niet het oordeel. Jezus roept ons op niet langer te oordelen of te veroordelen.

Filmpje voor troost na overlijden geliefde gemaakt voor het afscheid van mijn eigen vader.

Een open gesprek rond het thema angst tussen Robert, geestelijk coach/counselor en Conny, natuurgeneekundig therapeut.

eenzaamVan de virtuele schijnwerkelijkheid van social media terug naar de echter verbinding met God, jezelf, je naaste en de mooie schepping.